dinsdag 17 december 2019

Kerstwacht

Mijn God ik kan niet wachten
op kerst en krib en kind.
Zelfs in mijn gedachten 
zoekt U tot ik vind.

Maar God ik heb nog tijd genoeg.
Om echt naar U te luisteren
is het mij nu iets te vroeg.
Ik laat U nog wat fluisteren.

Mijn God ik kan niet wachten
op engel, herder en op koning.
Geschenken die zij brachten
passen prima in mijn woning.

Maar God nu nog even niet
geld en tijd voor mens in nood.
Ik hoop dat U wel ziet
eigen schuld aan bijna dood?

Mijn God ik kan niet wachten
op vis en brood en heling
Netten vol en karrevrachten
help ik U met eerlijke verdeling

Maar God kom vandaag nog niet.
Oorlog, honger en ander leed
Wat mijn oog dit jaar niet ziet
blijft schuld wat ik niet deed

Mijn God ik kan niet wachten
op wijze woorden, mooie zinnen
 mensen met vereende machten
die alleen elkaar beminnen.

Maar God ik heb geen haast
met ziekte, dood en kruis.
De storm die nu zo raast
brengt mij ver van huis.

Mijn God ik kan niet wachten
op wijn van water maken
en al de wond're krachten.
Die mij en anderen raken.

Maar God kom niet onverwacht
ik leef mijn leven zonder klagen
in genot en lust en pracht
ik kan het prima dragen.

Mijn God haast u spoedig
terwijl mijn kerstboom brandt.
Voordat ik overmoedig
in zelfzucht strand.

Maar God doe rustig aan.
Uw voetstap drukken,
U achterna te gaan
ooit zal het mij wel lukken.





Geen opmerkingen:

Een reactie posten