dinsdag 16 februari 2021

Tijd verzetten

Wat er nu al bijna een jaar gaande is roept oerkrachten in me op die keer op keer gevoed en bevestigd worden. Dat bevordert weer de volgende neiging tot opstaan tegen, in mijn ogen onzinnige, regels en of afspraken.

Waar ik heel lang bij de mensen van viruswaarheid en viruswaanzin dacht aan de 5g-wantrouwers en andere complotdenkers, begin ik nu meer dan ooit te twijfelen.
Hopelijk keert dit moment het tij. Hoeven we niet meer in uitersten te denken Over wappies of schapen. Zien we dat er ook heel veel mensen in het midden zitten. Mensen die echt zien dat er een serieus virus rondgaat met soms heel ernstige gevolgen. Mensen die alleen hun sterke twijfels hebben over aangewende maatregelen. Iets over middelen die erger zijn dan de kwaal.

Natuurlijk snap ik dat je in tijd van nood soms lastige ad-hoc beslissingen neemt en er ook wel eens naast zit. Maar als je al een jaar onderweg bent, mag je veronderstellen dat je nadenkt over besluiten. Als je dan zo de mist in gaat met een diepingrijpende maatregel zoals de avondklok en de eerste en de beste rechter draait dit terug, dan doe je toch echt iets fundamenteels fout.

Ik nam tot voor kort aan dat we geregeerd worden door mensen die nadenken en voors en tegens van besluiten afwegen. Die eventueel een schijnproces in hun eigen achterkamer houden om zeker te zijn van de houdbaarheid van hun handelen.

Niets van dit alles dus. Ze doen blijkbaar maar wat. Nu nog wachten op een rechter die iets zegt over de horeca- en schoolsluitingen. Over mondkapjes en andere zaken die discutabel zijn. Hoogste tijd. Volgens mij is het vijf voor twaalf. Gelukkig mogen we dat buiten beleven.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten