maandag 18 oktober 2021

QR-zegen




Nog een paar jaar zelf wat aanmodderen en dan is het klaar. Hoef ik geen keuzes meer te maken en wordt het allemaal voor me geregeld. Net zoals het nu al een beetje gebeurt. Met bijkomende voordelen. 
Ondanks dat ik corona heb gehad, bleken vorige week van de één op de andere dag al mijn antistoffen verdwenen en gaf mijn QR-app geen groen vinkje meer. 
De meeste horecagelegenheden mag ik niet meer in. 
Degenen die me kennen, begrijpen hoeveel tijd ik nu overhoud. 
En het wordt nog mooier. Ik wil graag sporten maar dat lukt niet altijd. Daarnaast wil ik niet zo graag aan het fastfood zitten. Mijn werk gebruik ik vaak als een excuus om niet te sporten en per ongeluk toch in een drive-in terecht te komen. Nog even en dat is van de baan. Dat QR-dinges op mijn telefoon gaan ze koppelen aan mijn stappenteller en ziedaar; pas na vijftienduizend stappen krijg ik een groen vinkje waarmee de slagboom voor de Mac opengaat. Supervet!
Dat is nog niet alles. Ik mag pas benzine tanken (nou ja diesel in mijn geval) nadat ik aan een aantal sociale verplichtingen heb voldaan. In China werkt dat al perfect. Iedereen bezoekt als een malle zijn schoonfamilie om vervolgens kilometertegoed op zijn app te krijgen om zo ver mogelijk van diezelfde familie op vakantie te gaan. Best gaaf zo'n systeem.
Belastingen en boetes gaan ook verdwijnen. Samen met het alles wat op geld lijkt. Ik krijg punten en bij een overtreding gewoon minder punten. Van de punten die ik wel krijg kan ik mooie dingen kopen. Ik moet wel kopen natuurlijk. De handel gaat door. 


2 opmerkingen:

  1. Er valt van alles op te merken over QR-passen en andere Corona-maatregelen, maar je kan ook overdrijven. Heb je enige aanwijzing dat dit soort zaken in aantocht zijn in Nederland? En dat een Corona-pas daar de opmaat voor is? Laten we ook een beetje nuchter blijven. Er is al polarisatie genoeg. Dit voedt vooral onvrede en speelt populisten in de kaart.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ha Theo M.! Dank voor jouw reactie. Ja ik denk wel dat we die kant op gaan. Een jaar geleden werd ons verteld dat een coronapas (incl. uitsluiting bij het niet hebben ervan) een fabeltje was. Dan werd je beticht van complotdenken als je dat zei. Amper een jaar later is ie er gewoon. Ik blijf graag nuchter, wil ook geen onvrede voeden, wel ga ik graag het gesprek aan.

      Verwijderen