zondag 18 april 2021

Positief blijven

Als ik de slaap voor de derde keer uit heb, besluit ik om op te staan. Inmiddels is de zon haar hoogste punt voorbij. Door het open raam van de caravan hoor ik de roep van een buizerd. Naar buiten kijkend probeer ik hem te spotten; de eindeloze lussen die deze prachtige vogels maken, blijven me fascineren.
Een kwartiertje later sta ik in het weiland naast de bosrand waar mijn tijdelijke corona-verblijf zich bevindt. Het grasland wordt gestippeld met een prachtig geel van paardenbloemen. Aan de horizon zie ik beuken oprijzen die vanuit de verte een donkere laag vormen achter rijen witte berken die opgesteld lijken te staan om het veld over te steken. Van de buizerd ontbreekt elk spoor.
Wel komt er een kudde hangoorgeiten mijn kant op. Kleine geitjes springen dartelend tussen de verschillende moedergeiten. Ze hebben allemaal hangende oren. Ik vraag me af waarom dit is. Zijn ze ooit begonnen in een omgeving waar teveel echo was? Of sowieso teveel geluid? Als dat laatste het geval is, had ik ook wel zulke oren willen hebben. 
Maar ze verstaan me wel als ik tegen ze praat. Ze staan in een halve cirkel om me heen. Ik doe alsof ik de voerbakken niet zie. Die maken me bewust van het feit dat de hele kudde waarschijnlijk bedoeld is om vroegtijdig hun einde te vinden.
Ik hoor ze diezelfde dag nog wel een paar keer. Het mooie van een geitenstem is dat die niet alleen helderder klinkt dan een schapenstem, maar ook minder klagerig. Er zit een soort van jolige ondertoon in.
Als ik 's middags een rondje in het bos loop, tussen twee slaappieken door, besluit ik om de komende tijd wat meer geiterig dan schapig gedrag te vertonen.
Voorlopig heb ik veel redenen tot dankbaarheid. Gisteren positief getest, gelijk thuis in afzondering gegaan, en vanmorgen afgereisd naar deze prachtige plek aan de bosrand. Met dank aan een goede huisvriendin die mij haar caravan aanbood. Een auto volgeladen met dikke dekens, paracetamol en andere zaken om de komende quarantaine door te komen.
Ik ga de 'drie-keer-r-regel' inzetten. Rust, reinheid en regelmaat. Rusten is vandaag goed gelukt en daar ga ik nu weer verder mee.


 





Geen opmerkingen:

Een reactie posten