zondag 5 juli 2020

Als er vergeving is

Mijn God,

Vandaag kom ik weer
na lange tijd, in Uw gebouw
Uit angst voor ziekt' en rouw
bleef ik uit uw buurt o Heer.

Ik dacht U te kunnen vinden
op stream en beam mijn Heiland
zocht in heide, bos en weiland
tussen berk en eik en linden.

Vergat U uren, dagen soms zelfs weken
ik had mijn werk, de zaak en andere zorgen
vandaag was zeker, niemand wist van morgen
waar vastheid twijfel is gebleken.

Leefde mijn leven,
ik moest toch wat, 
dronk en sliep en at.
Nam en heb gegeven.

Deuren in liefde open.
Andere met haat en nijd
zetten aan tot zinloze strijd.
leeg weer weggelopen.

Nu ben ik als een kind
kan zelf de weg niet gaan.
Klop dus nogmaals aan,
hopend dat U mij vindt.

Laat niet mijn mondgekapte stem
zwijgend de lofzang stommen
Iedereen rond de tafel drommen,
wij op zoek naar Hem.

U breekt het brood en reikt de wijn
in eind'loos schuldvergevend mededogen
Ik vraag met zond'omrande ogen
laat mij met U samenzijn.

















Geen opmerkingen:

Een reactie posten