zaterdag 5 oktober 2019

Ik lief jou

Soms doen mensen vervelend. En zeggen ze ook nare dingen. Heel lang heb ik gedacht dat ik dan tegengas moest geven. Terugvechten zeg maar.  
De laatste tijd leer ik dat de meeste boosheid voortkomt uit angst. Angst neem je niet weg door terug te vechten. 
Het enige wat mij te doen staat is liefhebben. Alleen maar extra liefhebben.
Tweeduizend jaar geleden zei iemand dit 
 De liefde is geduldig en vriendelijk. Liefde wordt niet jaloers. Liefde schept niet op en vindt zichzelf niet vreselijk belangrijk.
 Liefde zegt of doet geen onaardige dingen en denkt niet alleen maar aan zichzelf. Liefde raakt niet verbitterd. Liefde vergeeft als een ander iets verkeerds heeft gedaan.
 Liefde is niet blij met oneerlijke dingen, maar met de waarheid.
 Liefde vertelt fouten van andere mensen niet door, denkt altijd het beste van een ander en blijft altijd geduldig.
De liefde schiet nooit tekort en verdwijnt nooit.   (Paulus in 1 Korinthe 13)
 Ik ga kruiwagens vol liefde uitstorten over bouwputten van haat. Emmers vol liefde gieten in baden van nijd. Een regenboog van liefde over wolken van donkerheid. Mooie gedachte om mee te gaan slapen. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten